Aktualności
Plan lekcji
Sport
Sukcesy szkoły
Archiwum
Rada rodziców Galeria fotografii Publikacje Dokumenty szkoły O nas w mediach

DZIENNIK ELEKTRONICZNY

vulcan

REKRUTACJA 2020/2021
Facebook

pobrane

UCZESTNICZYMY W:
saferinternet
 śniadanie daje moc
 program dla szkół
 trzymaj formę
 adopcja na odległość
 porcja energii
 szkoła na widelcu1
 wielka orkiestra
zdrowo jem
 

Aktualności

INFORMACJA DLA UCZNIÓW

Oto kilka rad, które mogą Wam pomóc w obecnej sytuacji.

1. Higiena snu pomoże zachować równowagę organizmu i spowoduje lepsze samopoczucie. Wstawajcie wypoczęci poprzez "nie zarywanie nocy."


2. Ustal sobie rytm dnia i zaplanuj, co będziesz robić. Pokaż, że można na Ciebie liczyć. Wstawaj codziennie o tej samej porze. Rytm dnia pomaga się dobrze zorganizować. Wypracuj schemat działania - pobudka, śniadanie np. o godz. 8.00, od 9.00 do 10.00 nauka (wykonywanie zadań) np. z j. polskiego, od 10.15 do 11.00 z matematyki, 11.00-12.00 przerwa – odpoczynek, drugie śniadanie itd.
3. PRZYGOTUJ SIĘ! Zadbaj o porządek na biurku, usuń przedmioty, które Cię rozpraszają i przewietrz pokój. Wyłącz komórkę, komputer i telewizor.
4. Zabierz się za zadane przez nauczycieli materiały tak, aby robić to sukcesywnie, a nie wszystko na jedną chwilę. Wypisz przedmioty, których będziesz się uczyć danego dnia oraz czas, jaki na to przeznaczasz.
5. Rób sobie przerwy tak jak w szkole. Gdy poczujesz zmęczenie lub dekoncentrację, wstań, pogimnastykuj się, zaczerpnij świeżego powietrza. Unikaj korzystania z telefonu/komputera w trakcie przerwy – to wciąga i ciężko będzie Ci wrócić do nauki.
6. Zaplanuj sobie czas tak, aby jak najwięcej zrobić do przyjścia rodziców/opiekunów z pracy.
7. Pomóż przy zachowaniu porządku, przygotuj elementy obiadu w ramach przerwy w nauce i robienia chcianych niesamowitych niespodzianek.
8. Jedz regularnie i zdrowo. Pij dużo wody (mózg to lubi). Pamiętaj o zdrowych przekąskach (warzywa, owoce). Unikaj słodyczy i słodkich napojów.
9. Po południu możesz poszukać ciekawych informacji o Twoich zainteresowaniach. Poczytać o ciekawostkach, pogadać z kolegami z całego świata poprzez Facebooka czy inne media.
10. Wieczorem możesz zająć się swoją pasją: czytaniem, rysowaniem, śpiewaniem, graniem w gry, poprawieniem relacji z rodzeństwem :).
11. Sytuacja jest wyjątkowa, trudna i niecodzienna, ale postaraj się zachować spokój. PAMIĘTAJ: TA SYTUACJA BĘDZIE TYLKO PRZEZ JAKIŚ CZAS. Jesteś w domu właśnie po to, abyś mógł czuć się bezpiecznie.
Wbrew pozorom bardzo wiele zależy od Ciebie:
- nie oglądaj programów informacyjnych zbyt często – postaraj się selekcjonować informacje,
- zostań w domu i ogranicz kontakty z innymi osobami,
- swoją troskę i zainteresowanie możesz okazać dzwoniąc lub pisząc do kolegów i dziadków,
- dbaj o siebie, często myj ręce, wietrz swój pokój,
- zrób coś, co Cię relaksuje np. namaluj ciekawy obrazek.
12. Pamiętaj! Nie jesteś sam! Możesz porozmawiać z dorosłymi w domu. W razie potrzeby możesz napisać do wychowawcy, nauczyciela, pedagoga, psychologa szkolnego. Jest taka możliwość przy użyciu aplikacji Messenger. Jeżeli masz swoje konto na dzienniku elektronicznym możesz napisać sam/a, jeśli nie - możesz poprosić dorosłe osoby w domu.
13. Marzenia przed snem: o niesamowitych przygodach, o wspaniałych ludziach, których spotkasz na swojej drodze, o miejscach które odwiedzisz. Odpręż się. Przed snem to nie jest czas na martwienie się. Przed snem trzeba wziąć ciepły prysznic i zasnąć z nadzieją na dobry dzień.

Copyright © Szkoła Podstawowa Nr 1 w Rumi - 2014 (Agnieszka Gryzik)